13

God lunch ( kan ju inte skriva god morgon eftersom de inte är morgon )

Idag är de då fredagen den 13 .Ganska trevligt att de nyss var fredag den 13. Men ni obildade kanske inte vet varför man har just 13 som oturstal? Då ska jag ta och berätta det för er , eftersom vissa är bildade och ser på en hel del film. Självklart finns de många olika teorier till varför just 13 är dåligt. Men de tyder i alla fall på att just fredagen den trettonde år 1307 , korsfästet och brändes en stor del av alla tempelriddare. De hade blivit förådda av kyrkan och de var den dåvarande påven som gav order om avrättningen. Varför gav han då order om avrättningen på tempelriddarna ?
Ni bildade borde nog kunna svara på den frågan ;) Jag vet i alla fall varför men känner att de kommer väcka en hel del debatt om jag börjar skriva om det. Därför överlåter jag det till er läsare. Vet ni svaret kan ni ju alltid skriva det i en kommentar. Nu finns de ju säkert många som motsätter sig min teori. Men det är den som är den rätta.


Nog talat om fredagen den 13.. Idag far vi då altså till Nausta. Tror bilen avgår kring sju nångång. Kommer bli mycket roligt tror jag. Länge sen man körde skoter ! Snart ska jag också bege mig ut på byn och äta lunch med Amanda. Ska också förbi jeriz ! Ni kan ju be en bön om att han är där. Vill verkligen boka tatueringstid. Kollade in på left hand tattus hemsida igår. Visade sig att dom har fullbokar fram  till juli :O Sen började dom inte ta emot bokningar för hösten förens i juni. Känns som om jag inte vill vänta så länge. Idag har jag också hunnit röjja lite i rummet ! var verkligen stökigt där. Tände en massa vanilj ljus från ikea så nu doftar det grymt gott. Nu har jag nog bloggat färdigt för idag. Som ni säkert förstår kommer jag inte ha internet under helgen så återkommer med uppgifter på söndag kväll eller måndag.


Ha de bra !


j



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0