Elegi

Sen jag började läsa teas blogg har jag börjat fundera på Aupair mer och mer. Att bror åker till USA i Augusti gör ju även att man blir mer taggad. Jag är inte speciellt rädd för att åka långt bort. Men det som skrämmer mig mest är all tid som jag missar. Allt som kommer hända här hemma medans jag är borta. Kommer mina vännter fortfarande finnas där när jag kommer tillbaka om ett år ? Eler kommer dom ha gett sig av på egna resor. Jag är så fruktansvärt osäker på livet och känner ångest över hela min vän situation. Jag har aldrig haft så här mycket vänner tidigare och är otroligt rädd för att mista dem. Har redan panik över att jag ,malin och linn inte ses så ofta. Alla tre jobbar och vi r nästan aldrig lediga samtidigt. Jag vill inte ens tänka på hösten. Varför måste jag vara såhär ?! varför kan jag inte bara njuta av allt. Varför är jag så otroligt rädd för att släppa lös saker. Jag håller krampaktigt fast i allt och gör allt i min makt för att inget ska förändras. Jag blir inte klok på mig själv.

-Om vi bortser från texten ovan så har det varit en ganska bra dag idag. Började dagen med att äta lunch med amanda på cafe storgatan. Sen for vi in på Sportringen och jag använde äntligen mitt presentkort som jag fick i julklapp ! Blev en spikmatta :D Brukar alltid tjuvligga på kajsas när jag är där så tyckte det var dags att köpa sig en egen. Tänkte först ta den orangea men de blev den gröna. var typ en pigg som var böjd på den orangea mattan och jag är ju lite petig ;)
När jag kom hem testade jag såklart matten direkt. Kan ju säga att det är jätte skönt för ryggen min. Efteråt blev jag trött (stod att man kunde bli det) Så vilade en stund på sängen. Senare kom camilla och vi får och badade i selholmen. Första varam dagen på länge och det var ett skönt dopp. Måste ändå erkänna att det var gode kallt ! men skönt ändå.
Har även bytt sängkläder idag och dom nya var sjukt sköna ! Skulle kunna leva i dom. har även hunnit med en sväng på handplockat idag :) Köpte en Födelsedagspresent till Kajsis (Hon är i sin stuga så vet att hon inte läser det här) Självklart var jag tvungen att handla en sak till lägenheten också. Blev dock bara en trasa när det stod KÖK. Jag gillar verkligen att köpa saker till lägenheten. Nu ska jag nog sluta innan jag tråkar ut er med långa bloggar !

j

Kommentarer
Postat av: malin

ååh, glöm att du får fara till usa i ett helt år! :O

2009-07-15 @ 12:39:05
Postat av: Mamma

Riktiga vänner försvinner inte gumman och jag är övertygad om att DU HAR riktiga vänner! Lita på det!!

2009-07-25 @ 00:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0